postkort fra staterne


Det er snart en uge siden jeg sagde farvel og på gensyn til Danmark, for at starte mig et helt ny liv - på under et år. Jeg er taget på udveksling og selv for mig, der efterhånden har tilbragt et par dage eller to i USA, tror jeg ikke helt tanken om, at skulle være væk fra min kære hjemmebane i så lang tid, er gået op for mig - ligesom det nok heller ikke er for de mange hundrede udvekslingsstudenter, der stadig venter spændt på at blive sendt afsted.
Jeg startede mit år ud i de store æble, sammen med eleverne fra de nordiske lande, og deriblandt fem andre danskere. Det var rart at kunne nå at dele stort og småt med unge på ens egen alder, der står til at skulle møde næsten sammen udfordringer som en én selv. Og selv på få dage, føltes det som om vi havde kendt hinanden i en livstid!
Nu er jeg, efter yderlig rejse, landet og begynder fra dag til dag at føle mig mere tilrette, hos min værtsfamilie i Provo, Utah. Her er varmt og tørt (og vildt hårdt at løbe, på grund af den højde byen ligger i).
Skolen starter først om otte dage, så jeg har sammen med mine nye "forældre" og "søskende" tid til at gå på opdagelse i bjergene, byen eller den lokale shopping-mall, om man vil.
Jeg er ekstatisk over endelig at være her og jeg kan godt love for, at det er et trættende job at komme udefra og skulle vænne sig til et helt nyt familiemønster. Men jeg er glad - og jeg er sikker på, at jeg får the time of my life.

4 kommentarer:

  1. Hvor lyder det bare fantastisk spændende! Nyd eventyret.

    SvarSlet
    Svar
    1. Sødeste! Her er rigtig meget at give sig til og det er en fantastisk oplevelse. Jeg lover at nyde hvert åndedrag - man kan næsten ikke andet!

      Slet
  2. Jeg er så glad på dine vegne søde Cille! Jeg håber du har en fantastisk tid, og hvor er det dejligt, at du er tilbage på dit fantastiske Selvportræt. Det har jeg savnet. Alt vel herfra en ny gymnasieelev. Jeg må hellere lige skrive til dig inden længe, for at høre mere om turen derover, og hvordan du er faldet på plads.

    Knus og kram Lisette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tusind tak, for dine søde ord Lisette. Jeg håber selv at du falder til på gymnasiet (og ikke drukner i lektier - jeg gør i hvertfald.....).
      Skriv snart.

      Kram.

      Slet